Monday, May 28, 2018

1955 Chevrolet Belair Taxi Hot Wheels 1:64










From Wikipedia:
 The 1955 Chevrolet (sometimes referred to as '55 Chevy) is an automobile which was introduced by Chevrolet in Autumn 1954 for the 1955 model year. It is considered a huge turning point for the manufacturer and a major success. It was available in three models: the 150, 210, and Bel Air.

The '55 Chevy was the first successful Chevrolet with an optional V8 engine. Chevrolet had produced an earlier car with a V8 in 1918 (Chevrolet Series D), which used a 36-horsepower overhead valve 288-cubic-inch V8, but it remained in production for only a year. In 1955, Chevrolet decided to fit its new car with an overhead valve V8 engine design, which was similar to the 1949 Oldsmobile "Rocket 88" V8 engine which was an earlier GM success. Chevy's new 265-cubic-inch overhead valve V8 was designed to be smaller, lighter, and more powerful than previous V8s in the auto industry, and would come to be known as the "Chevy small block".

However, the new small block engine in the '55 Chevy had some early teething issues. Some problems existed with cracked pistons, there was no integrated oil filter, so an external bypass filter was offered as a factory or dealer option. Those who did not order the engine with the "oil filter option" dealt with a high frequency of oil changes. Even with the oil filter option, only part of the oil was actually filtered (the oil going through the thermostat). This issue was corrected for the next year when a full flow oil filter system was added to the engine. Additionally, to keep performance and mileage levels high required spark plug and ignition points to be replaced on a regular basis. But other than those issues it was an easy to maintain engine. The small block Chevy V8 became so popular that Chevrolet still sells it today as an over the counter replacement engine or better known as a "crate engine". There have been various changes made to the engine to modernize it since its introduction in 1954 however the basic design of the original 265 remains in place.

Monday, May 21, 2018

1971 Renault Alpine A110 1600S Made In Italy Scala 1:24 Burago











El Alpine A110, también conocido como Berlinette, es un automóvil deportivo producido por el fabricante francés Automobiles Alpine, subsidiaria de Renault, desde 1961 hasta 1978.
El Alpine A110 diseñado por Giovanni Michelotti,​ fue presentado en 1961 como una evolución del A108, y fue equipado con varios motores Renault.
Al igual que otros Alpine vendidos al público, el A110 usaba muchas piezas de Renault. Sin embargo, mientras que el A108 fue diseñado sobre la mecánica del Dauphine, el A110 utilizaba piezas del Renault 8.​ A diferencia del A108, que primero había sido vendido como cabriolet y después como cupé, el A110 primero fue ofrecido como "berlinetta" y después como descapotable. La principal diferencia entre el A110 y el A108 cupé fue el rediseño de la parte trasera en función de los motores mayores, lo que le había dado al automóvil un aspecto más agresivo. Al igual que el A108, el A110 tenía un chasis de acero tubular con carrocería de fibra de vidrio.​ Esta configuración fue inspirada en el Lotus Elan,​ siendo Colin Chapman una importante fuente de inspiración para los diseñadores de Alpine en la época.
El A110 originalmente estuvo disponible con motores 1.1 L R8 Major o R8 Gordini (sin relación con el automóvil del mismo nombre vendido en Brasil). El motor Gordini desarrollaba 95 CV (93,7 HP) SAE a 6500 rpm. Usando motores con bloque de hierro R8 Gordini, el A110 logró varias victorias en rallyes de Francia a finales de los años 1960 y, posteriormente, recibió el motor con bloque de aluminio del Renault 16 TS. Con dos carburadores de doble cuerpo Weber 45 DCOE,​ el motor TS desarrollaba 125 CV (123,3 HP) DIN a las 6000 rpm, lo que permitía al 1600S de producción llegar a la velocidad máxima de 210 km/h (130 mph).

Saturday, April 28, 2018

1984 Ferrari 288 GTO Hot Wheels 1:64










From Wikipedia:
 The Ferrari GTO (often referred to as Ferrari 288 GTO)(Type F114) is an exotic homologation of the Ferrari 308 GTB produced from 1984 to 1987 in Ferrari's Maranello factory, designated GT for Gran Turismo and O for Omologata (homologated in Italian).

Saturday, April 21, 2018

Optimus Prime Autobot Jada 1:32











Optimus Prime, known in Japan as Convoy (コンボイ, Konboi), is a fictional character created by the Transformers franchise. He is a Cybertronian, a fictional extraterrestrial species of sentient self-configuring modular robotic lifeforms (e.g.: cars and other objects), a synergistic blend of biological evolution and technological engineering. In almost every version of the mythos, Optimus is the leader of the Autobots, a faction of Transformers who are rivals of the Decepticons, another faction. He is defined by his strong moral character and is almost always portrayed as the primary hero of the story, opposing the evil Decepticon leader Megatron.

Over the history of the Transformers franchise, Optimus has been portrayed by a variety of actors, such as Peter Cullen, Garry Chalk, Neil Kaplan, David Kaye and Jake Tillman. He is considered an icon of popular culture and has been featured in countless forms of media.

Saturday, April 14, 2018

1976 Ferrari 512 BB DAYTONA Scale 1:43 Made In Italy Burago











BB512
El 365 GT4 BB se actualizó como BB 512 en 1976, resucitando el nombre del Ferrari 512 anterior. El nombre "512" se refiere al motor de 5 litros y 12 cilindros del automóvil; una desviación de la práctica establecida de Ferrari de nombrar los coches de carretera de 12 cilindros (como el 365 BB) según su cilindrada.
El motor se amplió a 4943 cc,​ con una relación de compresión aumentada de 9,2:1. La potencia se redujo ligeramente a 360 hp, mientras que un embrague de doble disco gestionaba el par adicional y aligeraba el esfuerzo a ejercer sobre el pedal. El cárter seco evitaba la falta de aceite en las curvas pronunciadas. El chasis permaneció inalterado, pero los neumáticos traseros más anchos (en lugar de los 365 del mismo tamaño) significaron que la vía trasera creció 63 mm.
Los detalles externos diferenciadores incluyeron un nuevo deflector delantero inferior, incorporado en el parachoques. Un conducto NACA en el lateral mejoraba la refrigeración del sistema de escape. En la parte trasera ahora había dos luces y tubos de escape a cada lado, en lugar de unidades triples como en el 365 GT/4 BB.5
Se produjeron 929 unidades del BB 512.
Uno de los pocos modelos que tengo en la escala 1:43 y es un Burago Ferrari 512 BB DAYTONA.