The Formula 3000 International Championship was a motor racing series created by the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) in 1985 to become the final preparatory step for drivers hoping to enter Formula One. Formula Two had become too expensive, and was dominated by works-run cars with factory engines; the hope was that Formula 3000 would offer quicker, cheaper, more open racing. The series began as an open specification, then tyres were standardized from 1986 onwards, followed by engines and chassis in 1996. The series ran annually until 2004, and was replaced in 2005 by the GP2 Series.
The series was staged as the Formula 3000 European Championship in 1985, as the Formula 3000 Intercontinental Championship in 1986 and 1987 and then as the Formula 3000 International Championship from 1988 to 2004.Este es un blog de fotografías para la colección personal de autos de diferentes escalas.
Monday, October 14, 2013
Monday, October 7, 2013
2003 Smart Roadster 1:18 Burago
El Smart Roadster está catalogado como modelo compacto deportivos de dos puertas introducido en 2003 por Smart. Las ventas del Roadster y del Roadster Coupé no cumplieron las expectativas por lo que la producción de ambos modelos se abandonó en noviembre de 2005. Para entonces ya se habían producido 43,091 Roadsters; el último de ellos se encuentra en el museo Mercedes-Benz.
En 2002 empiezan los cambios en la fábrica de SmartVille para alojar al futuro Smart roadster, éste se lanzó en 2003, inspirado en los roadsters británicos de los años 60, cuyas premisas eran la diversión y su bajo peso por encima de la potencia. Con esta premisa a pesar de sus características deportivas y de su imagen agresiva, el Smart Roadster estaba disponible con motores de baja potencia que tenía por objeto un bajo consumo de combustible. A pesar de que la producción en el año de lanzamiento pudo superar a las expectativas, el Smart Roadster no fue una buena inversión, los elevados costos de garantía llevaron a que el Smart Roadster fuese un fracaso financiero y por lo tanto, a que se dejara de producir en 2005.
Saturday, September 28, 2013
1999 Dodge Viper RT/10 Burago Italy 1:18
The Dodge Viper is a sports car that was manufactured by Dodge (by SRT for 2013 and 2014), a division of American car manufacturer FCA US LLC from 1992 through 2017, having taken a brief hiatus in 2007 and from 2010 to 2012. Production of the two-seat super car began at New Mack Assembly Plant in 1991 and moved to Conner Avenue Assembly Plant in October 1995.
Although Chrysler considered ending production because of serious financial problems, on September 14, 2010, the then chief executive Sergio Marchionne announced and previewed a new model of the Viper for 2012. In 2014, the Viper was named number 10 on the "Most American Cars" list, meaning 75% or more of its parts are manufactured in the U.S.
The Viper was ultimately discontinued in 2017 after being in production for just over twenty years.
Saturday, September 21, 2013
Covelight AcceleRacers: Silencerz Hot Wheels 1:64
From Fandom:
Part of the Silencerz team in the AcceleRacers series, and is seen in the movies. It first appeared during the Metro Realm in Speed of Silence disguised as a realm car and then an RD-02 . The second appearance was in the Ice Realm where it was disguised as an RD-02 again and then Chicane. In Breaking Point, it appears in the Neon Pipeline Realm, and then in the Junk Realm, disguised as Battle Spec, which Taro slams off the road, allowing Kurt to complete the realm. It later appears in the Cosmic Realm and eventually in the AcceleDrome during The Ultimate Race.
It appears in Hot Wheels: Beat That! as a playable vehicle based on the 2006 AcceleRacers Series.
The car is powered by a 6 Liter V12 with twin sequential superchargers in AcceleRacers, producing 600 horsepower. The car's frame is made of lost wax cast aluminum that is bonded to carbon fiber body panels. Covelight has 22" front wheels and 24" back wheels.
Saturday, September 14, 2013
1965 Shelby Cobra 427 1000 Miglia Burago Made In Italy
From Wikipedia:
El AC Cobra es un automóvil deportivo anglo-estadounidense construido en los años de 1962 a 1966 por el fabricante AC Cars. En contra de la creencia popular, no fue este el primer automóvil en utilizar un chasis ligero y una carrocería de aluminio europeos y un potente motor V8 estadounidense, pero posiblemente haya sido el más famoso.
Al igual que muchos fabricantes británicos, los automóviles AC usaban el suave y refinado motor Bristol de 6 cilindros en línea, de pequeño volumen de producción, incluido en el biplaza AC Ace. El motor era un diseño de BMW de antes de la Segunda Guerra Mundial, por lo que la compañía lo consideró anticuado en los años 60. Bristol entonces tomó la decisión de cesar la producción de dicho motor y usar un Chrysler V8 de 313 plg³ (5,1 L). Aunque no sea cierto, comúnmente se cree que el expiloto estadounidense Carroll Shelby fue quien sacó de la supuesta bancarrota a la compañía AC, consiguiendo que se decidiera a usar el motor de 2,6 litros (159 plg³) del Ford Zephyr en todos sus coches.