Saturday, April 28, 2018

1984 Ferrari 288 GTO Hot Wheels 1:64










From Wikipedia:
 The Ferrari GTO (often referred to as Ferrari 288 GTO)(Type F114) is an exotic homologation of the Ferrari 308 GTB produced from 1984 to 1987 in Ferrari's Maranello factory, designated GT for Gran Turismo and O for Omologata (homologated in Italian).

Saturday, April 21, 2018

Optimus Prime Autobot Jada 1:32











Optimus Prime, known in Japan as Convoy (コンボイ, Konboi), is a fictional character created by the Transformers franchise. He is a Cybertronian, a fictional extraterrestrial species of sentient self-configuring modular robotic lifeforms (e.g.: cars and other objects), a synergistic blend of biological evolution and technological engineering. In almost every version of the mythos, Optimus is the leader of the Autobots, a faction of Transformers who are rivals of the Decepticons, another faction. He is defined by his strong moral character and is almost always portrayed as the primary hero of the story, opposing the evil Decepticon leader Megatron.

Over the history of the Transformers franchise, Optimus has been portrayed by a variety of actors, such as Peter Cullen, Garry Chalk, Neil Kaplan, David Kaye and Jake Tillman. He is considered an icon of popular culture and has been featured in countless forms of media.

Saturday, April 14, 2018

1976 Ferrari 512 BB DAYTONA Scale 1:43 Made In Italy Burago











BB512
El 365 GT4 BB se actualizó como BB 512 en 1976, resucitando el nombre del Ferrari 512 anterior. El nombre "512" se refiere al motor de 5 litros y 12 cilindros del automóvil; una desviación de la práctica establecida de Ferrari de nombrar los coches de carretera de 12 cilindros (como el 365 BB) según su cilindrada.
El motor se amplió a 4943 cc,​ con una relación de compresión aumentada de 9,2:1. La potencia se redujo ligeramente a 360 hp, mientras que un embrague de doble disco gestionaba el par adicional y aligeraba el esfuerzo a ejercer sobre el pedal. El cárter seco evitaba la falta de aceite en las curvas pronunciadas. El chasis permaneció inalterado, pero los neumáticos traseros más anchos (en lugar de los 365 del mismo tamaño) significaron que la vía trasera creció 63 mm.
Los detalles externos diferenciadores incluyeron un nuevo deflector delantero inferior, incorporado en el parachoques. Un conducto NACA en el lateral mejoraba la refrigeración del sistema de escape. En la parte trasera ahora había dos luces y tubos de escape a cada lado, en lugar de unidades triples como en el 365 GT/4 BB.5
Se produjeron 929 unidades del BB 512.
Uno de los pocos modelos que tengo en la escala 1:43 y es un Burago Ferrari 512 BB DAYTONA.

Wednesday, March 28, 2018

1969 Mercury Cougar Eliminator 1:64 Hot Wheels










 From Wikipedia:

Mercury Cougar is a nameplate applied to a diverse series of automobiles sold by the Mercury division of Ford from 1967 to 1997 and from 1999 to 2002. While the nameplate is most commonly associated with two-door coupes, at various times during its production, the Cougar was also marketed as a convertible, four-door sedan, station wagon, and hatchback.

With 2,972,784 examples produced, the Cougar is the highest-selling vehicle ever produced by the Mercury brand; its 34-year production is second only to the Grand Marquis in the Mercury model line (produced for 36 years). During the 1970s and 1980s, the Cougar was closely tied to the marketing of the Mercury division; Mercury advertised its dealers as "The Sign of the Cat" with big cats atop Lincoln-Mercury dealer signs. In line with the Cougar, several animal-related nameplates were adopted by the division, including the Bobcat, Lynx, and Sable.

During its production, the Cougar was assembled at the Dearborn Assembly Plant (part of the Ford River Rouge Complex) in Dearborn, Michigan from 1967 to 1973, San Jose Assembly (Milpitas, California) from 1968 into early 1969, Lorain Assembly (Lorain, Ohio) from 1974 to 1997, and at Flat Rock Assembly (Flat Rock, Michigan) from 1999 to 2002.

Wednesday, March 21, 2018

1988 Buick Regal 1:24 Premium American Motorcars.











El Buick Regal o Buick Regal Century es un coche de tamaño mediano, es decir, del segmento D, desarrollado​ por General Motors bajo su firma Buick desde el año 1973. Hubo etapas de producción en las que este modelo no estuvo presente bien en el continente norteamericano o bien en el asiático. El Regal se comercializó hasta el año 2004, cuando fue sustituido por el Buick LaCrosse, aunque se siguió produciendo en la República Popular China.
En el año 2011, Buick re-introdujo el Regal en el mercado de América del Norte, posicionado como un sedán deportivo de lujo, esta vez tomando como base un modelo fabricado por Opel.
Buick había sido la primera división de GM para introducir un coche de lujo personal en el mercado junto con el Riviera en el año 1973. Al mismo tiempo, Oldsmobile añadió un coupé de tres volúmenes formal a su línea intermedia: el Oldsmobile Cutlass Supreme en 1970. Las otras divisiones de GM querían un modelo que podría ser comercializado para competir contra el Cutlass Supreme, así que crearon modelos como el Pontiac Grand Prix y el Chevrolet Monte Carlo, Buick presentó el Regal de 1973, como un coupé de línea superior especial en medio de esa división.
Un nuevo Regal apareció en 1988 en la plataforma de GM W. El Regal se ofrece como un auto de lujo limited y Gran Sport como líneas de corte. La opción​ de Gran Sport venía, a partir de 1991, con un motor de serie Buick V6 con 3,8 L de la Serie nominal 3800 de 170 HP (127 kilovatios), llantas de aluminio, revestimiento lateral de la carrocería, instrumentación completa, y una consola de palanca de cambios montada unida a una transmisión automática de 4 velocidades.