Tuesday, May 14, 2024

1967 Chevrolet Impala Jada 1:24 Swap










El Chevrolet Impala es un automóvil producido por el fabricante estadounidense Chevrolet desde 1958 para el mercado norteamericano. El primer Impala fue presentado en la exhibición Motorama de la General Motors en 1956. Estas versiones mostraban su nueva línea de vehículos para el año próximo. En 1956, el Motorama Car Show pasó por Nueva York, Miami, Los Ángeles, San Francisco y Boston. Este primer Impala era un coupé para cuatro pasajeros, con "un fuerte sabor a Corvette", que fue llamado "Corvette Impala". El coche de demostración fue hecho con carrocería de fibra de vidrio, como el Corvette.
Este coche toma su nombre de un mamífero artiodáctilo llamado impala.
El Chevrolet Impala fue presentado como coche situado en la parte superior de la línea del modelo Bel Air. El primer Impala apareció en el otoño de 1957 como modelo 1958 y fue un gran éxito. Fue ofrecido como coupé y descapotable, con una imagen deportiva. El Impala era 9 pulgadas (22,9 cm) más largo, 4 pulgadas (10,2 cm) más ancho y 2 pulgadas (5,1 cm) más bajo que los modelos Bel Air anteriores. El diseñador Harley Earl había propuesto una evolución hacia un coche más largo, más bajo y más ancho, aunque esto era un salto en el diseño. El nuevo Impala ofrecía algunas opciones consideradas emocionantes en su época. Vino con el nuevo motor V8 con una cilindrada de 348 plgs³ (5,7 L) y el sistema de suspensión Air-Level. Con el nuevo motor, el Impala era mucho más rápido que anteriores Chevys y con el nuevo sistema de suspensión tenía una conducción más suave que antes. Uno de los cambios más relevantes era el nuevo diseño del chasis con forma de X. Según Chevrolet, este chasis aportaba mayor rigidez al coche, haciendo que tuviera un mejor comportamiento en carretera. El nuevo Impala vino con decoraciones de cromo en los tableros de la puerta e instrumentos y un volante de estilo deportivo. Con esto se pretendía que el Impala pareciera un coche más lujoso que el Bel Air.

Tuesday, May 7, 2024

1965 Chevrolet Malibu SS Swap Maisto 1:24










The Chevrolet Malibu is a mid-size car manufactured and marketed by Chevrolet from model years 1964–1983 and since 1997. The Malibu began as a trim-level of the Chevrolet Chevelle, becoming its own model line in 1978. Originally a rear-wheel drive intermediate, GM revived the Malibu nameplate as a front-wheel-drive car in 1997.
Named after the coastal community of Malibu, California, the Malibu was marketed primarily in North America, with the eighth generation introduced globally. With the discontinuation of the compact Cruze in March 2019, the full-size Impala in March 2020 and the subcompact Sonic in October 2020, the Malibu is currently the only sedan offered by Chevrolet in the U.S.
For 1965, Malibus and other Chevelles received new grilles and revised tail sections and had the exhaust pipes replaced but carried over the same basic styling and body styles from 1964. The Malibu and Malibu SS models continued as before with the SS featuring a blacked-out grille and special wheel covers. Top engine option was now a 350 hp (261 kW; 355 PS) 327 cu in (5.4 L) V8. 201 of the 1965 Malibu SS cars got Regular Production Option (RPO) Z16, which include a heavily modified chassis and Chevy's new 375 horsepower 396 cubic inch V8. All were hardtops, although rumors persist that one convertible was built.

Sunday, April 28, 2024

1971 Plymouth Hemi Cuda 1:24 Chrysler












El 1970 Plymouth HEMI 'Cuda es una versión de alto rendimiento de la linea Barracuda. El coche comparte la misma plataforma con el Dodge Challenger R/T de primera generación
En comparación con los modelos estándar de la gama de modelos Barracuda, el HEMI 'Cuda está equipado con varias mejoras de rendimiento como una suspensión mejorada. En 1971, el diseño delantero de el 'Cuda se alteró ligeramente.
El Plymouth Barracuda es un automóvil de dos puertas que fue fabricado por la Plymouth (división de la Chrysler) entre 1964 y 1974. La primera generación del Barracuda, un fastback cupé basado en el Plymouth Valiant, tenía un distintivo vidrio envolvente y estuvo disponible desde 1964 hasta 1966.
La segunda generación del Barracuda (1967-1969), aunque todavía estaba basado en el Valiant, fue rediseñado en gran medida. Los vehículos de segunda generación estaban disponibles en versiones fastback, sedán y descapotables.
El Barracuda de 1970-1974 tenía una plataforma E de Chrysler, ya no basada en el Valiant. Estaba disponible como cupé y descapotable, ambos muy diferentes a los modelos anteriores.

Sunday, April 21, 2024

The Lexus 2054 Futuristic Concept Car 1:24 Maisto











The Lexus 2054 is a concept car designed by Harald Belker for the 2002 Steven Spielberg film Minority Report. The vehicle was shown being built at an automated factory in the film, and later driven by star Tom Cruise in several action sequences.
In 2002, Lexus was requested by Steven Spielberg, a Lexus owner himself, to design a vehicle that would fit the requirements of year 2054 for his movie adaptation of the 1956 Philip K. Dick short story "The Minority Report". Designer Harald Belker worked with Calty, the Toyota/Lexus design studio in California. They came up with an advanced vehicle that would run on fuel cells and have many advanced safety features, including a crashproof structure and biometric security systems. (Lexus' cinematic concept car also appears in the 2005 film The Island, a red one in a stationary scene a blue one in a driving sequence, and a silver one shown in a parking lot).
A film tie-in site proposed a Lexus future vehicle that would drive itself, take dinner orders verbally, and select music to match occupant moods. The Lexus 2054 later appeared at several auto shows and public events. The site won several advertising awards. Lexus paid $5 million for the rights to market the vehicle and its brand in relation to the film.
The Maisto toy company produced a 1/24 scale replica of the car that was sold exclusively at The Sharper Image to promote the film.

Sunday, April 14, 2024

1940 Ford Pick Up 1:25 Truck











The Ford line of cars was updated in 1937 with one major change — the introduction of an entry-level 136 CID (2.2 L) V8 in addition to the popular 221 CID (3.6 L) flathead V8. The model was a refresh of its predecessor, the Model 48 (itself based on the Model 40A), and was the company's main product.

A high flat-topped hood dominated the front look of the 1940 model, as the grille spread out to reach the fenders to differentiate the Deluxe line and the headlights were pushed wider still. The standard Ford inherited the grille of the 1939 model with blackout on each side of a heavy chrome center; heavier headlight surrounds serve as another major differentiator from the 1939. 1940 was the last year of the 1937 design and its smaller V8 engine, with a straight-six engine to be reintroduced the following year.

The 1937-1940 generation of Fords is one of the most popular automobiles for hot rodding. Early stock car racing drivers also used Fords of this generation among other cars. This Ford also formed the basis for a style of dirt track racing car.