Thursday, October 14, 2021

1989 Ferrari 348 TB Burago 1:24












Las versiones TB y TS del 348 fueron presentadas en el Salón del Automóvil de Fráncfort de 1989. Fue el último proyecto realizado bajo la supervisión de Leonardo Fioravanti como jefe de diseño. Las líneas del 348 son más suaves que las de los modelos anteriores, el 308 y el 328, y el diseño lateral está inspirado en el del Testarossa.

La distancia entre ejes es mayor que la del 328 y la anchura entre ejes también, proporcionando al interior más espacio. La suspensión delantera y trasera es independiente, con brazos triangulares superpuestos, muelles, amortiguadores telescópicos y barras estabilizadoras. Los frenos de discos ventilados, son mucho mayores que los del 328, y tienen sistema antibloqueo. Volvió a utilizarse un motor V8 montado en posición central, pero más potente, con una cilindrada de 3405 cm³ (3,4 litros), acoplado a una caja de cambios transversal, de ahí la "T" de TS y TB. La nueva cilindrada dio origen a la designación 348 (34 - 3400 cc y 8 - 8 cilindros).

Una mayor relación de compresión y un sistema de inyección de combustible Bosch Motronic 2.5, ayudó a generar 300 CV (296 caballos; 221 kilovatios) de potencia, 30 CV (30 caballos; 22 kilovatios)-40 CV (39 caballos; 29 kilovatios) más que el Ferrari 328, mientras que un sistema de lubricación por cárter seco dio un nuevo centro de gravedad inferior.

Thursday, October 7, 2021

1999 Lincoln Town Car Stretch Limousine Kinsmart 1:38










De la escala mas rara que tengo y de las que menos es esta 1999 Lincoln Town Car Stretch Limousine de la marca KINSMART y en escala 1:38, no recuerdo de donde la tengo o por qué. 

Tuesday, September 28, 2021

1994 Ford Escort RS Cosworth Rally Malcolm Wilson - Bryan Thomas Burago 1:24












Un 1994 Ford Escort RS Cosworth Rally de los pilotos Malcolm Wilson y Bryan Thomas de la marca Burago fabricado en Italia en escala 1:24.

Tuesday, September 21, 2021

Astana Hotto Spy Racers Fast & Furious Hot Wheels 1:64










From the back of the 2020 card:

Born: 2020, El Segundo, California
Designer: Hot Wheels
Layla is an underground racer who drives for SH1FT3R, a nefarious crime organization whose goal is nothing less than world domination. Layla is wild, fearless and brash. She also has the skills to rival the best drivers out there, even Tony.

Tuesday, September 14, 2021

1966 Ferrari 275 GTB/4 Burago 1:24













Introduced at the Paris Motor Show in October 1966, the 275 GTB/4 (or 4-cam) used the same basic platform as the early 275 GTB with mostly mechanical improvements. The Scaglietti-built bodywork was largely the same as the series II "long-nose" 275 GTB, with the most visible difference being an added hood bulge with creased edges. Campagnolo magnesium alloy wheels sized 14x7 were standard equipment, while traditional Borrani wire wheels were a special-order option.

The engine was the Tipo 226 3285.72 cc Colombo V12, derived from the earlier Tipo 213 275 engine with two valves per cylinder, but now upgraded with four overhead camshafts and six Weber 40 DCN carburetors as standard. This engine produced a claimed 300 hp (220 kW). In a departure from previous Ferrari designs, the valve angle was reduced three degrees to 54° for a more-compact head.[citation needed] The dual camshafts also allowed the valves to be aligned perpendicular to the camshaft instead of offset as in SOHC engines. The engine used a dry-sump lubrication system with a large 17 qt (16 L) capacity.

Improvements from the series II 275 GTB were carried over to the 275 GTB/4, including the torque tube connecting the engine and transmission. In addition to the upgraded engine, the 275 GTB/4 had several minor improvements to the cooling system, exhaust and suspension.

The 275 GTB/4 had a claimed top speed of 268 km/h (166.5 mph).[8] A total of 330 were produced from 1966 to 1968.

In 2004, Sports Car International named the 275 GTB/4 number seven on the list of Top Sports Cars of the 1960s.