Thursday, June 21, 2012

1968 Mercury Cougar Hot Wheels 1:64









From Fandom:
 The '68 Cougar was a Hot Wheels casting was based on the 1968 Custom Cougar (1968). The Cougar first debuted in the 1968 Basic Car line as one of the Original 16; it returned to the line-up in the 2002 First Editions. For the racing casting, see '68 Mercury Cougar (2014).

Thursday, June 14, 2012

1969 Ford Torino Talladega Hot Wheels 1:64









From Fandom:
 The '69 Ford Torino Talladega is a Hot Wheels casting based on the production car of the same name, debuting in the 2008 New Models. Named after the Talladega Superspeedway racetrack in Alabama, the Ford Torino Talladega was a car produced by the Ford Motor Company during 1969. It was a special racing version of the Ford Torino produced specifically to make Ford competitive in NASCAR during the 1969 racing season. With a V8 engine, a flush-mounted grille and an extended nose for better aerodynamics, this Ford classic was meant for the track, but made for the street.

Thursday, June 7, 2012

F1 Williams FW26 - 2004 Juan Pablo Montoya 1:43









FromWikipedia:
Williams (2001-2004)
En el 2001, tras su paso por los Estados Unidos, Montoya regresó al equipo Williams, pero esta vez no como piloto de pruebas, sino como piloto titular. En su primera temporada fue el Novato del año, obteniendo una victoria (Gran Premio de Italia en Monza)​ y tres poles.
Durante las temporadas 2002 y 2003, Juan Pablo se reveló como un piloto muy veloz y atrevido, erigiéndose a alternativa real en la lucha por el Campeonato del Mundo contra el intratable Michael Schumacher, aunque quedando tercero en la clasificación final en ambos años.
Montoya conduciendo su Williams FW25 en el Gran Premio de Francia de 2003, donde finalizó segundo.
El piloto colombiano permaneció con Williams-BMW hasta el 2004, año en el que las deficiencias en su vehículo imposibilitaron su lucha por el campeonato, quedando detrás de dos nuevos aspirantes, Jenson Button y Fernando Alonso. No obstante, consiguió una brillante victoria en el Gran Premio de Brasil de 2004​ y la vuelta más rápida de la historia de la F1 en el Gran Premio de Italia de 2004 en Monza.
Su periodo con Williams se saldó con 4 victorias y 11 poles.

Monday, May 28, 2012

1976 Ferrari 312 T2 Niki Lauda F1 1:43 Ixo










From Wikipedia:
 El Ferrari 312T, también 312T2, 312T2B, 312T3, 312T4 y 312T5, fue un monoplaza de Fórmula 1 diseñado por el ingeniero Mauro Forghieri de Ferrari. Tuvo su debut en el Gran Premio de Sudáfrica de 1975 y su última carrera fue el de Estados Unidos de 1980. Participó en un total de 90 carreras, ganó 27 en 61 podios y logró 19 pole positions y 25 vueltas rápidas.

Con este monoplaza, en diferentes versiones, Ferrari triunfó en los Campeonatos de Constructores de 1975, 1976, 1977 y 1979, Niki Lauda en el Campeonato de Pilotos de 1975 y 1977, y Jody Scheckter en el de 1979. Clay Regazzoni, Carlos Reutemann y Gilles Villeneuve fueron los otros tres pilotos que condujeron este vehículo, todos logrando más de una victoria cada uno.

Luego de cuatro temporadas exitosas para el equipo, en 1980 se presentó el 312T5. Solo sumó 8 puntos, siendo el peor resultado de Ferrari en la historia del Campeonato de Constructores: 10.º.​ Para 1981, fue remplazado por el Ferrari 126C de motor turbo.

El monoplaza estaba impulsado por un motor bóxer de 3 litros y 12 cilindros con una potencia de alrededor de 500 CV. La configuración de cilindros opuestos permitía que el vehículo tuviera un centro de gravedad más bajo, dándole mayor estabilidad en las curvas. La denominación del vehículo se debe a su cilindrada (3), número de cilindros (12) y el hecho que su caja tuviera una disposición transversal (T) con respecto al eje del motor.

Monday, May 21, 2012

1966 Chevy Nova Hot Wheels 1:64









From Fandom:
 The '66 Chevy Nova is a Hot Wheels casting designed by Phil Riehlman which debuted in the 2007 New Models. It was based on the production car of the same name.

Monday, May 14, 2012

1967 Pontiac GTO Hot Wheels 1:64









From Wikipedia:
 The Pontiac GTO is an automobile that was manufactured by American automaker Pontiac from 1963 to 1974 for the 1964 to 1974 model years, and by GM's subsidiary Holden in Australia for the 2004 to 2006 model years.

The first generation of the GTO is credited as popularizing the muscle car market segment in the 1960s. The Pontiac GTO is considered by some to have started the trend with all four domestic automakers offering a variety of competing models.

For the 1964 and 1965 model years, the GTO was an optional package on the intermediate-sized Pontiac LeMans. The 1964 GTO vehicle identification number (VIN) started with 82, while the 1965 GTO VIN started with 237. The GTO became a separate model from 1966 to 1971 (VIN 242...). It became an optional package again for the 1972 and 1973 intermediate LeMans. For 1974, the GTO was an optional trim package on the compact-sized Ventura.

The GTO was selected as the Motor Trend Car of the Year in 1968.

The GTO model was revived from 2004 to 2006 model years as a captive import for Pontiac, a left-hand drive version of the Holden Monaro, itself a coupé variant of the Holden Commodore.